.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نقاط ضعف و قوت بيانيه تهران از ديد علي مطهری

نماينده تهران نقاط ضعف و قوت بيانيه سه جانبه تهران را تشريح كرد.

علي مطهري نماينده مردم تهران و عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در تبيين خود از نقاط ضعف و قوت بيانيه تهران به خبرنگار پارلماني فارس گفت: زماني كه دولت پيشنهاد غربي‌ها را مبني بر انتقال اورانيوم غني شده به خارج از كشور را پذيرفت دچار خطا شد.
وي ادامه داد: خواست غربي‌ها آن بود كه اورانيوم غني شده ما را از كشور خارج كرده كه اين كار در حال انجام شدن است.
مطهري نقطه ضعف بيانيه تهران را انتقال اورانيوم غني شده ايران به تركيه بدون ضمانت بازگشت عنوان كرد و افزود: به هر حال تركيه در دست ارتش اين كشور است و دولت در درجه دوم قرار دارد كه ممكن است اين مسئله به تيرگي روابط ايران و تركيه انجام شود كه از اين منظر اين مسائل را نيز نقطه ضعف بيانيه تهران مي دانم.
وي سپس به نقاط قوت بيانيه تهران و اقدام ابتكاري ايران در اين زمينه اشاره كرد و اظهار داشت: بيانيه تهران ابتكار عملي بود كه جمهوري اسلامي ايران موجب شد تا پاي كشورهاي جهان سوم و غير متعهد را به اين گونه مسائل باز كند و براي آنان زمين نقش آفريني فراهم كند.
عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي تحرك و پويايي را يكي ديگر از نقاط مثبت بيانيه تهران عنوان كرد و تاكيد كرد: با صدور اين بيانيه غربي‌ها مجبور به موضع گيري شدند و ما نيز حسن نيت خود را نشان داديم. ضمن آنكه دنيا فهميد ما به دنبال حل اين گونه مسائل هستيم.
مطهري در عين حال اضافه كرد: همه چيزي بستگي به عملكرد آينده ما دارد كه اگر تضمين‌هاي لازم را براي انتقال اين مواد به تركيه از گروه وين بگيريم و به گونه‌اي كه امكان گروگان گرفتن مواد ما براي آنها وجود نداشته باشد مي‌توانيم بگويم كه بيانيه تهران طرح موفقي بوده است. اما اگر بخواهيم اين بيانيه را وسيله اي براي بهبود روابط با آمريكا قرار دهيم اين مسئله مي‌تواند مشكل ساز باشد.
وي در ادامه در خصوص پيش نويس تحريم‌هاي جديد كه از سوي آمريكا بر عليه كشورمان به شوراي امنيت سازمان ملل ارجاع شده است گفت: اين امر نشان مي‌دهد كه هر مقدار ما عقب نشيني كنيم آنها يك قدم جلو مي‌آيند.
اين نماينده مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: پذيرش انتقال مواد هسته‌اي كشورمان نوعي عقب نشيني بود كه كه موجب گستاخ تر شدن غربي‌ها شد اگر چه ممكن است اين كار از نظر افكار عمومي دنيا به نفع ما باشد كه ايران آماده حل مشكلات است اما غربي‌ها همكاري نمي‌كنند اما از نظر خود غربي‌ها اين اقدام نوعي احساس ضعف در ايران است و آنها فكر مي‌كنند كه فشار را عليه ما بيشتر كنند.
وي در خاتمه متذكر شد از اين به بعد نوع رفتارهاي ما در اين زمينه بسيار مهم است كه چگونه عمل مي‌كنيم و طبيعتا اگر بخواهد رفتارهاي غربي‌ها ادامه داشته باشد اين بيانيه آثار عملي نخواهد داشت.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.195 seconds.